Tuesday, July 22, 2014

1st Attempt : kuih raya Puan kopi

Assalamualaikum..

Alhamdulillah hari ni dah masuk 24ramadhan. 
Persiapan tahun ni ala kadar saja,tak seperti tahun lalu.✌

Tahun ni jugak la aku n adik serta kakak merajinkan diri membuat kuih kuih raya. Hehehe almaklum la sebelum ni pun asyik tempah je,tapi bila dah buat 2 rasa semangat membara dan kekuatan bekobar2 dalam diri hahahaha cehhh,kalau bab masak memasak kitaorang adik bradik memang pebret no 1. Tapi kalau bab kuih muih ni hahahaha mesti ada kegagalan d c 2,tapi tak pa la semangat untuk berusaha 2 ada.. hiihi.. yang penting mencuba dan terus mencuba 

👆 ni la biskut coco crunch hihi hasil daripada selongkar buku resepi arwah mama..yela arwah mama pon blajar daripada adik dia hihih...

Masa buat kuih raya ni husband yang berada dalam ops pun sibuk call aku.

Husband : " sayang ngah buat apa?"
Me : ngah buat kuih raya
Husband : auwwwww pandai ka 2..

Hahahaha seeeeeee husband aku pun sndri macam tak pecaya yang aku tetiba terjun dalam bidang yang bukan menjadi minat aku... ok la 2 kan atleast aku mencuba hahahaha tak gitew  .


👆 Yang ni pula batang burok.hihi 
Yang ni aku ubah skit cara dia,slalunya orang guna nestum,tapi kali ni aku guna cornflakes.. memandai2 jeeee hahahahaha

Kuih makmur,biskut coklat,biskut butter n short bread akan menyusul tak lama lagik inshaallah hihi. 

Smoga berjaya la hendaknya hahah

No comments:

yayang + sayang 50years