Monday, May 19, 2014

Aku dan dunia berhijab

Assalamualaikum....

Cuti cuti sabtu dan minggu macam ni sepatotnya masa d habiskan bersama Incik Suami, tetapi memandangkan Incik Suami bertugas(operasi) d pedalaman, jadi masa masa kelapangan macam ni hanya melayan karenah anak. Nak kuar pun terasa malas yang amat sangat. Terasa tak lengkap hidup ni,tapi nak buat macam mana, dah tugas Incik Suami kan...
Bila dah berjauhan macam ni macam macam perasaan ada, sedi sayu rindu acehcehceh hahahaha..
Eishhhhh takmo la jiwang memalam ni...Malam ni nak kongsi skit dunia wanita berhijab..

Satu ketika dulu nama HANA TAJIMA sungguh gah d persada seni wanita berhijab d tanah air kita.Menjadik icon fashion dan ikutan para remaja. Termasuk aku sendiri...huhu tapi yang pasti aku berhijab bukan d sebabkan Hana Tajima atau sesiapa saja. Memang dah lama pasang niat dari tahun 2010 tapi tercapai jua pada 2011 Alhamdulillah..

Memang tak d nafikan bila dah mula berhijab macam macam persoalan dan cakap2 yang kurang senang d dengar. Tapi manusia macam aku ni tak brapa nak peduli sangat. Bukan diorang yang tentukan pahala dan dosa aku,bukan diorang yang tahu pun niat suci murni aku, Semua 2 aku serahkan pada Allah swt.

Walaupun cuma suri rumah tangga,aku berfesyen mengikut kemampuan.tak lebi dan tak la kurang..ala kadar saja..Dulu sebelum ada anak ni,memang gah ngan skirt tudung lilit kemain lagik tarik sana tarik sini.Pin bunga sana bunga sini..bila dah ada anak selera nak dress up tue kurang skit.nak pakai skirt pun berpikir 2x.jangan kan itu,dulu meriah sakan ngan beg tangan dah pun betukar pakai beg belakang..hahaha dulu barang barang gegirl je sumbat dalam 2...
sekarang hambik ko...... pampers,baju wipes,bedak minyak kayu putih eihhh macam macam la barang keperluan anak sumbat dalam beg.hahahahah 

Yang tue 1hal,yang 1 hal lagik, baru start nak besiap siap,anak dah merengek nak kuar darik uma,tak sabar sangat nak jalan..Nasib aku dapat suami yang memahami, bila time aku  nak siap,kompom Incik suami akan bawak anak masuk dalam kereta..Biasa la orang pompuan ni nak besiap memang amik masa skit..dalam 30mint 2pun kalau laju..kalau yang duk tukar itu ini,tak kena tu ini memang makan masa terkadang masyuk 1jam sampai telena anak dalam keta menunggu kita bersiap hahahaahah nasib jela Incik suami ni jenis sabar alahai dalam kesabaran terkadang sindir jugak hahahah

Wanita macam aku ni tak la jenis addict sangat dengan fesyen. seperti aku katakan tadi berfesyen mengikut kemampuan dan jugak keselesaan diri...takmo la over sangat kang over dapat suami macam aku tue,tak pasal pasal kena kutuk... dress lebi skit... haaaa ni lawa banar mau kemana ni..macam nak mengacarkan WANITA HARI INI je hahahahah tueeee dia kena sebijik..dalam kutukkan tue semestinya pujian skit tak gitu Incik Suami.. ngeeeeeeeeeeeeeeeee :)

 candid darik incik suami... tabiat kitaorang kalau nak kuar mesti nak pakai baju sama kaler..

Apa2pun aku sentiasa istiqamah..yang baik jadikkan teladan yang buruk jadikkan sempadan...

Goodnite 

Salam sayang  : Mrs ZsanaLoo
 





 

No comments:

yayang + sayang 50years