Sunday, March 30, 2014

Tips kecantikkan

Assalamualaikum..

Terlanjur mata tak boleh lelap d sebabkan melayan movie The bride wif white hair 2 dekat tv3 ni, aku pun sambil sambil la menjengah sebentar ke blog aku ni.. Rasa teringin berceloteh lagik.

Lewat ni,ramai yang bertanya apa rahsia kulit aku dan penjagaan dalaman aku(wah gitew bajet artis kejap) hahah dan produk apakah yang aku gunakan.
Okeyh meh aku kongsikan tips skit..

Actually aku tak beli produk mahal pun untuk kecantikkan aku. Aku just gunakan produk berasaskan alam.. Alam? hehehe

Untuk penjagaan dalaman aku mengamalakn jamu. Since aku dalam tingkatan lagik,arwah mak mengajar aku mengamalkan jamu. Biasanya area d tempat aku tinggal 2 memang akan ada bibik2 jual jamu,memang aku n arwah mak adalah pelanggan tetap bibik. Sebotol dia jual Rm5.. segelas pula Rm1. Memandangkan aku dah pun duk berjauhan dari hometown aku,so kena la merajinkan diri sendiri buat Jamu aku 2..(Bahan berasaskan kunyit da airasam)

Untuk penjagaan muka pula salah satu paling berkesan adalah Wudhu, buat air muka lebi bercahaya. Serious cakap aku hanya menggunakan pencuci muka Syurah susu kambing,atas sebab aku dah pakai since dalam tingkatan lagik,plus iannya memang dah d sahkan halal oleh jakim. Selain 2,aku jua mengamalkan facial treatment menggunakan Tomato dan juga Timun. 
Bila dah buat macam 2 memang terasa sangat segar...

Dan akhir sekali,untuk rawatan seluruh badan aku mengamalkan  Mandian berempah.. hahaha jangan ingat aku plak macam nak d masak ngan ramuan 2 hahaha. Act air rebusan rempah 2 boleh d mandi dan boleh juga d minum. Tapi lebih elok la d mandi baik untuk badan sama seperti pergi ke spa..:) . terdapat macam macam bahan dalam ramuan 2 spt cengkih,kulit kayumanis,cengkih bijilimau, akar kayu dan macam2 lagi. 


D remuskan,aku takda la menggunakan produk produk d pasaran bukan kata tak mampu,tapi rasanya aku kurang pecaya d sebabkan kulit aku memang ada alahan. Skali dah cukup arr muka aku rosak d sebabkan produk yang x berapa ngam ngan skin aku :)

Kita hanya berusaha,selebihnya berserah kepada Allah swt dengan Izinnya.. InsyaAllah
Sapa terasa ingin mencuba d persilakan..

Wassalam

No comments:

yayang + sayang 50years