Friday, April 7, 2017

sis cuba..dan sis mula terjebak 🙄🤗😂😋💃💃💃

Assalamualaikum.. 😆

Semenjak terjebaknya diri ni ke kancah pastri ka pestri patri hahaha ala senang cakap kuih muih rajin benar diri ni mencuba pelbagai kuih..almaklum la kalau d ikutkn bidang kuih ni bukan bidangku. Tapi kalau bab masak memasak..huh i2 memang kena d hati..
Mula mula 2 rasa bedebar jugak tapi lama kelamaan macam sronok pulak rasanya.tapi tula asal da setengah jalan da anak merengek2 jadi kita pun terpaksa laa berhenti.

Untuk permulaan ni aku buat la Pau..
Aku dapat resepi 2pun daripada fb..hahaha rajin buka fb smata2 mau buat kuih..alhamdulilah menjadi jua 2 kunun pau yang aku buat. Punya la bha gembira tidak terkata.sampai anak aku pun kemain xcitednya nampak aku buat kuih 2 kekeke...siap cakap sedapnya mameh adui paling mau menangis ati ini d puji2 hahahaha ya la sebab selalu saja kunun gagal jadi kiranya kemenjadian ni buat diri ni suda berjaya kekekeke



Nah ini kunun pau yg d buat 2 hahahaha act aku buat 3perasa.  Pau kaya pau kacang tanah n pau isi kari kentang..hehe

Okeh tak cukup i2 aku memberanikan diri la pulak mencuba buat karipap.. Adunan 2 sama ngan adunan pau n guess wat hahahaha xsangka la pulak menjadi kekeke.

Taraa ni la karipap yg aku buat 2 kekeke berintikan mee hun goreng.. Owh ya act kami di sabah mimang suka makan karipap berintikan meehun.. Dulu sewaktu skola rendah benda ni la aku slalu beli d luar pagar skola waktu balik.  Masa 2 harga teramat murah sekali baru 10sen sebiji..hehe sungguh rindu zaman 2 hehehe ni kalau makan kena cicah lada limau kicap pergh.. Hehehe

Tak cukup percubaan tu aku pun memberanikan diri untuk membuat kek la pulak hahahaha..
Kali ni aku amik resepi choco moist kukus seja.. Ok la not bad hahaha menjadi jua cupcake aku 2 kekeke mimang la nampak simple tapi untuk seseorang macam aku ni kan bila da rasa jadi macam 2 pun  kebanggaan hahahha macam menang besar seja..
Hehe ni la hasil tangan aku 2 kekeke...

Ada sebab napa aku terjebak..yela tiap petang aku slalu turun bawah blok beli kuih muih untuk minum petang..kadang sehari abis dlm rm5.. Jadi aku pn amik langkah memberanikan diri cuba sesuatu..dan alhamdulilah segalanya menjadi..owh ya lagi pula kmi tinggal d tempat paling teratas skali jadik memang xlarat asyik turun naik..hehe
Mungkin pada mata orang lain apa yang aku buat ni ala biasa seja petik jari benda simple..tapi kalau orang berada d tempat ku mungkin diorang akan paham bila da bjaya hasil kan sesuatu terasa sangat la megujakan..hehe

P/s setiap manusia ada kelebihan ada kekurangan..dan kekurangan aku adalah tangan tidak berseni dalam pembuatan kuih..tapi berseni dalam bidang masakkan 😀

yayang + sayang 50years